0513-764123 (ma-vr)

  • Retour Garantie
    Gegarandeerd kwaliteit
  • Nederland en Belgie
    Binnen 2 werkdagen verstuurd
  • Achteraf betalen
    o.a. via digitale acceptgiro
  • Home
  • Telescopen
  • Per type
    Type telescoop

    Product Overzicht

  • Gebruiker
    Per gebruiker

    Product Overzicht

  • Accessoires

Retourneren en omruilen

  • Hoewel wij onze producten selecteren op kwaliteit en uw bestelling zorgvuldig verpakken kan het voorkomen dat u een verkeerd product of een defecte product ontvangt. In dit geval kunt u uw bestelling retourneren. Als een prodcut het binnen de garantietermijn van één jaar begeeft kunt u deze alsnog omruilen voor een nieuwe. Op deze pagina vindt u meer informatie over de retourvoorwaarden en de stappen om (een deel van) uw bestelling retour te sturen.

 

Hoe te retourneren

  • 1. Neem contact op met de klantenservice via het contactformulier. Na overleg met onze klantenservice ontvangt u een retourformulier welke bij het pakket gevoegd dient te worden.
  • 2. Stuur uw pakket retour naar het retouradres dat u kunt vinden op het retourformulier.
  • 3. U ontvangt een bericht als uw retourpakket is aangekomen. We zullen u z.s.m. informeren over de status van uw retourpakket.
  • 4. Indien u heeft gekozen voor een vervangend product ontvangt u een automatisch bericht met Track & Trace code als de nieuwe producten verstuurd zijn. Indien u heeft gekozen voor restitutie van uw aankoopbedrag ontvangt u het aankoopbedrag + eventuele onkosten binnen 5 werkdagen op uw bankrekening.

 

Retourvoorwaarden

 

14 dagen zichttermijn

  • Volgens de wet 'koop op afstand' heeft u altijd 14 werkdagen om (een deel van) uw bestelling te retourneren zonder opgave van reden. De zichttermijn gaat in op het moment dat u uw bestelling in ontvangst neemt. U heeft recht op vervangende producten of restitutie van uw aankoopbedrag. Wj houdens on aan deze termijn en voorwaarden. Daarnaast moeten de producten in de originele verpakking zitten en onbeschadigd zijn.

 

Alle voorwaarden voor het retourneren binnen de zichttermijn vindt u hier.

 

  • > Bij een fout van ons krijgt u gemaakte verzendkosten terug.
  • > Bij alle overige retourzendingen zijn de verzendkosten voor de klant zelf.

 

1 jaar garantie garantietermijn

  • Op al onze producten krijgt u één jaar garantie. Binnen de garantietermijn heeft u het recht om een defect product om te ruilen voor een nieuwe. De garantie vervalt bij onoordeelkundig gebruik of door externe factoren zoals blikseminslag.

 

Alle voorwaarden om een product te retourneren binnen de garantietermijn vindt u hier.

 

  • > Retourzendingen binnen de garantietermijn zijn voor rekening van de klant.

 

Veelgestelde vragen

 

Hoe snel wordt het geld op mijn rekening gestort?

  • Na goedkeuring van uw retour wordt het bedrag binnen 5 werkdagen overgemaakt naar uw rekening.

 

Wat gebeurt als ik het product wil ruilen voor een nieuwe maar dit product is niet meer leverbaar?

  • Normaliter houden we altijd een paar stuks op voorraad, ook als het product uit het assortiment gaat. Mocht het toch voorkomen dan kunt u het artikel ruilen voor een vergelijkbaar (qua prijs) artikel naar wens.

 

Wat gebeurt er als mijn retour wordt afgekeurd?

  • Bij afkeuring van uw retour ontvangt u een bericht met de reden hiervoor. Het pakket kunt u door ons terug laten sturen op kosten van klant.

 

Moet ik vooraf een reden voor mijn retour aangeven?

  • Binnen de zichttermijn kunt u zonder opgaaf van reden (een deel van) uw bestelling retourneren. Binnen de garantietermijn kunt u hierover het best vooraf contact opnemen.

 

Hoe weten jullie of ik mijn geld terug wil of wil ruilen?

  • Dit kunt u aangeven op het retourformulier.

 

Waar moet ik de retourzending naar toe sturen?

  • Retourzendingen kunt u adresseren aan onze postbus. Stuur de retourzending niet terug naar ons vestigingsadres of het adres dat op het originele pakket vermeld staat.

 

Moet ik de verzendkosten betalen als ik iets retourneer?

  • Bij een fout van ons krijgt u de gemaakt onkosten altijd terug. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om het verkeerd adviseren of leveren van producten. Bij alle overige gevallen zijn de kosten van een retourzending voor uw eigen rekening.

 

Hoe kan ik voorkomen dat mijn retour wordt afgekeurd?

  • Zorg er voor dat uw retour altijd volgens de bovenstaande stappen is wordt aangemeld. Het is belangrijk dat uw bestelling zich nog binnen de zicht- of garantietermijn valt. Daarnaast worden alleen retouren met een volledig, naar waarheid, ingevuld retourformulier in behandeling genomen.